Mijn tweede week in Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Annike Koopman - WaarBenJij.nu Mijn tweede week in Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Annike Koopman - WaarBenJij.nu

Mijn tweede week in Londen

Blijf op de hoogte en volg Annike

29 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo lieverds.
Afgelopen week heb ik gewerkt van maandag t/m donderdag en zondag. Het was best zwaar, moest iedere dag werken van half 3 tot 11. De eerste dagen werden we iedere keer gekoppeld aan een buddy, waar je de hele dag achter aan mocht/moest hobbelen om te zien wat hij/zij allemaal deed. Na een dag of 3 snapte ik het allemaal wel redelijk en vroeg ik aan mijn buddy of ik het zelf mocht proberen. Dit ging verrassend genoeg vrij goed, alleen het betalingsgedeelte snapte ik nog niet helemaal. In de dienst van half 3 tot 11 hoef je alleen maar mensen in te checken en heel vaak komen er mensen naar beneden om te zeggen dat hun kaart niet meer werkt (de sleutel dus). Je bent dus wel de hele dag druk met gasten en wanneer er geen gasten zijn, moet je creditcarden chargen (geen idee wat het nederlandse woord er voor is, maar je moet geld van mensen hun creditkaart af halen). Vrijdag was ik vrij en ben ik met Miriam en Wilco naar Primark geweest om wat dingen te halen voor mijn kamer, moet me hier natuurlijk wel thuis gaan voelen. 'S middags ben ik samen met Laurian naar Covent Garden geweest en hebben we een hapje gegeten en daarna wat gedronken in de 'Punch and Judy' om wat straat theater te bekijken. 's Avonds ben ik nog eventjes met Wilco, Liesbeth en 2 spaanse collega's wat wezen drinken in een pub. Zaterdag ben ik samen met Anouk, Miriam en Laurian de stad in geweest, in eerste instantie wilden we een sightseeing bus boeken, maar dit was nogal prijzig, dus besloten we gewoon simpelweg een lijnbus in te stappen om te zien waar we uit kwamen (aangezien dit voor ons gratis is). De eerste bus die we namen bracht ons naar een buitenwijk van Londen, waar natuurlijk helemaal, maar dan ook helemaal niks te doen was, dus hebben we de bus terug genomen. Daarna zijn we naar St. Paul's Cathedral geweest. We hebben een stukje gelopen en kwamen toen op Trafelgar Square, vanaf hier hebben we de bus genomen naar Westminister. Als je in Londen bent, moet je natuurlijk ook altijd weer terug naar de Big Ben, of wel tegenwoordig the Elizabeth Tower. Hier aangekomen, begon het ontzettend hard te regen en we konden nergens schuilen, nadat we toch al drijf en drijf nat waren, kwam er iemand op het geniale idee om de metro in te vluchten, maar ja dat was natuurlijk al te laat. Toen het ophield met regenen zijn we onze tocht vervolgd langs de theems, richting the london eye. Hier hebben we een tijdje rond gelopen en foto's gemaakt. Daarna zijn we naar huis gegaan, omdat iedereen het toch wel erg koud had gekregen. We wilden vanaf Covent Garden terug met de metro, maar daar aangekomen werd net het metro station afgesloten van wege de regen. Dus daar stonden we dan als 4 verzopen katjes buitengesloten van de metro. We hebben toen maar een koffie gedronken bij de Starbucks. Daarna moesten we een eindje lopen naar een ander metrostation, waar het natuurlijk knetter druk was.
Zaterdag avond zijn we uit geweest naar de Zoo bar, een club op Leicester Square. Super leuk, maar wel belachelijk duur. Omgerekend betaalde je ongeveer 7 euro voor een flesje bier. Zoals de meesten van jullie dan wel begrijpen, wordt het voor mij dan een onbetaalbare avond;).
Zondag mocht ik lekker werken, met een kleine kater. Maandag ben ik eerst met Laurian en Miriam op zoek geweest naar kaarten voor de Paralymics, maar dit is helaas niet gelukt. Hopelijk vinden we nog iemand voor het weekend met een Visa kaart. Daarna zijn we met zijn allen naar het carnaval geweest. Het was hier echt niet normaal druk en ik heb in mijn leven nog nooit zoveel donkere mensen gezien als daar. We hebben een tijdje staan kijken naar de 'optocht', maar ik vond er niet zoveel aan. Het bestond per groep uit een vrachtwagen, vol gebouwd met boxen en daar achter aan een groep negers die stonden te dansen op muziek. We zijn daar ongeveer 2 uurtjes geweest en toen vonden we het wel mooi geweest. Ik voelde me er ook niet echt veilig aangezien op elke hoek van de straat 10 politieagenten stonden. Daarnaast waren ontzettend veel mensen dronken en ik heb voor het eerst in mijn leven iemand coke zien snuiven, gatverdamme! 's Avonds zijn we lekker uit eten geweest en daarna hebben we nog even bij Robert op de kamer gechillt. Vandaag had ik weer mijn eerste werkdag en heb ik voor het eerst helemaal alleen gestaan. Dit was echt zeer leuk en de tijd gaat ook veel sneller. Alleen het omgaan met problemen enzo vind ik erg moeilijk. Zo had ik vandaag een man aan mijn desk met een boeking van vorige week. Hij wist niet wat hem overkwam, maar hij moest wel een nieuwe boeking maken voor vannacht, dit koste de beste man even 180 pond, voor 1 nacht. Ik had echt met hem te doen. Verder moet ik deze week nog werken t/m vrijdag en ben ik het weekend vrij. Hopelijk kunnen we nog op één of andere manier kaartjes krijgen voor de Paralymics, dus als iemand een Visa creditcard heeft hoor ik het heel graag =D.. Ik zal proberen of ik wat foto's kan uploaden!
Tot de volgende keer.
xx Liefs Annike

  • 29 Augustus 2012 - 01:21

    Miriam:

    Nice, nice, nice... Joost heeft een VISA :P haha good luck!! (L)

  • 29 Augustus 2012 - 17:50

    Ilse:

    Hee meid, fijn om te horen dat het goed met je gaat! het is allemaal wennen en daarom is het fijn als je je iets beter thuis kunt voelen met spulletjes voor in je kamer.. leuk dat de mensen op het werk je ook zelf laten doen, daar leer je van, en kun je weer op verder! meid, leuk om je verhalen te lezen, en we spreken elkaar snel.. hoop dat het lukt om na de paralympics te gaan.

  • 05 September 2012 - 23:07

    Stefan:

    Hey zussie,

    Blij dat je het naar je zin hebt, je bent al behoorlijk ingeburgerd hoor ik wel. Wij bereiden ons voor op de keunefeesten. We gaan volgende week nog op vakantie naar Spanje.. spreek je binnenkort.

    Gr ons

  • 05 September 2012 - 23:07

    Stefan:

    Hey zussie,

    Blij dat je het naar je zin hebt, je bent al behoorlijk ingeburgerd hoor ik wel. Wij bereiden ons voor op de keunefeesten. We gaan volgende week nog op vakantie naar Spanje.. spreek je binnenkort.

    Gr ons

  • 05 September 2012 - 23:07

    Stefan:

    Hey zussie,

    Blij dat je het naar je zin hebt, je bent al behoorlijk ingeburgerd hoor ik wel. Wij bereiden ons voor op de keunefeesten. We gaan volgende week nog op vakantie naar Spanje.. spreek je binnenkort.

    Gr ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annike

Halllloooootjessss, Welkom op mijn pagina;) Ik zal proberen zo vaak mogelijk een berichtje hier op te plaatsen, zodat jullie een beetje kunnen volgen wat ik hier allemaal doe. De meeste kennen me redelijke goed en weten dat ik hier niet zo goed in ben, maar omdat ik jullie zo lief vind, zal ik mijn uiterste best doen in ieder geval dit iedere week te doen. xxxx

Actief sinds 19 Aug. 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 4026

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Londen

Landen bezocht: