De eerste paar dagen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Annike Koopman - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Annike Koopman - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Annike

20 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

begin. Dinsdag zijn we met zijn zeven vertrokken naar Londen. We zijn met de trein gegaan, omdat we dan meer bagage mee mochten nemen. Ik ben op gestapt in Amersfoort samen met 3 andere (Robert, Manon & Laurian). Zoals ik had verwacht was het afscheid zeer zwaar. Eenmaal in de trein was iedereen een beetje bijgekomen en in Utrecht stapte Sarah bij ons in. Ook zij moest afscheid nemen van haar ouders. In Brussel ontmoeten we Miriam en Anouk. Vanaf hier zijn we met zijn zeven gereisd. De reis viel heel erg mee, het was ongeveer 2 uurtjes van Brussel naar Londen. Eenmaal aangekomen in Londen moesten we al onze bagage meeslepen naar de metro. Dit was niet echt een succes aangezien iedereen nogal veel bij zich had (behalve Robert natuurlijk :P). Na veel gezeur, gekreun en gesteun, waren we dan eindelijk aangekomen bij ons hotel. Hier werden we zeer vriendelijk ontvangen en konden we onze bagage stallen in de bagagehal. We werden naar de housekeeping gebracht waar we verder werden geholpen door Patsy, een super super super lief mens die alles voor ons wil doen. Hier kregen we wat uitleg en kregen we onze sleutel, ze nam ons mee naar boven en liet ons één voor één onze kamers zien. Iedereen was natuurlijk ontzettend benieuwd naar zijn eigen kamer. Bij mijn kamer aangekomen zei ze: "you're a lucky girl, you've got the prettiest room". Mijn kamer was inderdaad één van de mooiste, de muziek waren versierd, er hing een leuk gordijntje en er hingen fotolijstjes aan de muur. We waren vrij laat in het hotel dus we hebben allemaal even onze kamer een beetje ingericht en zijn daarna gaan eten. De volgende dag moesten we om 9 uur beginnen en kregen we cursus. Het was in het begin vooral wennen dat alles vrij snel ging en in het Engels natuurlijk. De cursus ging vooral over de geschiedenis van het hotel en over de werkwijze die hier gehanteerd werd. Er werden wat regels uitgelegd, waar natuurlijk achteraf al veel over gesproken werd. We hebben die dag in de kantine gegeten en dachten bij ons zelf, dit is best wel te eten. De volgende dag moesten we weer om 9uur beginnen en hadden we weer cursus. Deze dag duurde tot half 7 dus daarna waren we wel redelijk gebroken. De 3e dag, (vrijdag dus) hadden we weer om 9uur cursus, deze dag gingen we wat meer praktijk doen. Zo kregen we ook een rondleiding door het hotel. We hebben veel gezien en het is een prachtig hotel, maar je raakt er echt verdwaalt. Aan het einde van onze rondleiding hadden we geen voeten meer over, aangezien we allemaal op hakken moeten werken. 's avonds hadden we een afscheidsfeestje van een collega die weg ging. Het feestje was bij de Dickins Inn, een pub naast ons hotel. In eerste instantie hadden we er niet zoveel zin in, maar we voelden ons verplicht dus we zijn gegaan. Uiteindelijk was het super gezellig en zijn we daarna nog naar 'The Livingroom' geweest, een andere pub hier naast het hotel. Zaterdags zijn we naar het strand geweest van Brighton. Dit was ongeveer een uurtje met de trein. Een super leuk plaatsje maar het strand was overvol. En helaas was het een stenen strand, maar goed dat was nog te overzien. Toen we terug waren in het hotel waren we wel redelijk moe en heb ik met Miriam nog een film gekeken. Vandaag (zondag) zijn we wezen winkelen. Heb een nieuw pak gekocht, aangezien het krijgen van een pak van het hotel hier nog wel even gaat duren. Daarnaast hebben we een aantal dingetjes gehaald voor op onze kamers. Vanavond hebben we een rondleiding gehad door 2 andere hotels van onze keten. Die net zo prachtig waren als ons hotel zelf. En net hebben we een brandoefening gehad, maar dat stelde niet zoveel voor. Morgen moeten we beginnen met morgen en ik heb de hele week late dienst, van half 3 tot 11 (engelse tijd natuurlijk). Vrijdag en zaterdag ben ik vrij, dus als mensen nog willen skypen, laat het dan even weten, dan kunnen we dat even afspreken!
Ik heb ook een engels nummer gekocht, dit is: 0044 (0)74 35 01 89 69.
Ik weet niet zeker of die nul tussen haakjes erbij hoort, denk het niet.
Nou ik geloof dat mijn verhaal wel weer lang genoeg is!
Tot snel xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annike

Halllloooootjessss, Welkom op mijn pagina;) Ik zal proberen zo vaak mogelijk een berichtje hier op te plaatsen, zodat jullie een beetje kunnen volgen wat ik hier allemaal doe. De meeste kennen me redelijke goed en weten dat ik hier niet zo goed in ben, maar omdat ik jullie zo lief vind, zal ik mijn uiterste best doen in ieder geval dit iedere week te doen. xxxx

Actief sinds 19 Aug. 2012
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 4037

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Londen

Landen bezocht: